Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej w Rejowcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.dpsrejowiec.bip.lubelskie.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Elżbieta Kozłowska — mejlowo elzbieta.kozlowska@dpsrejowiec.pl lub telefonicznie 825750500.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Elżbieta Kozłowska — mejlowo lub telefonicznie.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu itp.
Żądanie powinno zawierać :
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dojazd do Domu Pomocy Społecznej w Rejowcu ul. Przemysłowa 4.
W odległości ok. 1000 metrów od wejścia głównego do DPS znajduje się przystanek komunikacji obsługujący linię Chełm- Rejowiec- Krasnystaw, Rejowiec - Lublin.
W rozkładzie jazdy autobusów poszczególnych linii nie są wskazane kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe.
Dostępność wejścia
Do budynku prowadzi jedno główne wejście znajdujące się bezpośrednio przy centralnym parkingu i przy schodach wejściowych znajduje się przycisk przywołujący pracownika, który udzieli informacji o sposobie bezproblemowego wejścia interesanta do budynku DPS- u. Budynek dodatkowo wyposażony jest w wejście dla osób niepełnosprawnych. Ponadto budynek domu pomocy posiada windę umożliwiającą przemieszczanie się na wszystkie kondygnacje budynku.
Do budynku DPS- u osoby z wadami wzroku mogą wchodzić w asyście psa przewodnika.
Dostępność parkingu
Przed budynkiem DPS- u znajduje się utwardzony kostką brukową parking służący osobom odwiedzającym i interesantom z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność toalety
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku.
Osobami służącymi pomocą przy wejściu osób niepełnosprawnych do budynku są pracownicy administracyjni i działu ds. gospodarczych i obsługi. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy wejściu do budynku. Wejście główne do budynku jest monitorowane.
Utrudnienia
Budynek nie posiada dźwiękowego naprowadzania dla osób niewidomych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki DPS- u istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Obsługa osób słabosłyszących
Na chwilę obecną nie ma możliwości obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących
w języku migowym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku.
Osobami służącymi pomocą przy wejściu osób niepełnosprawnych do budynku są pracownicy administracyjni i działu ds. gospodarczych i obsługi. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy wejściu do budynku. Wejście główne do budynku jest monitorowane.
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki DPS- u istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.